27 Mayıs 2014 Salı

BEBEK MAMASI VERMEK YA DA VERMEMEK! BÜTÜN MESELE BU!



                 Leyla Datça'da tatildeyken yoğurt ve çorbasını severek içti.


Daha önce de yazmıştım. Leyla doğduktan iki ay sonra memeyle kavga etmeye başladı. Her teklif ettiğimde inat ediyor, ağlıyor, emmek istemiyordu. Belli ki emme grevine başlamıştı. Mücadele ettim tabii, çok ısrar etmeden sık sık teklif ederek emmesini sağlıyordum. Bir süre sonra ise sadece tek memeden emmeye başladı. Dolayısıyla emilmeyen göğüsteki süt ne kadar sağlarsam sağayım azalmaya başladı. 4-5. aya geldiğimizde ise kilo alımı çok azalmıştı. Doktorumuz mama takviyesi yapmamı istedi. Ben biraz fazla detaycıyım. Hangi mama, o mu, bu mu derken doktorun da önerdiği Hipp Organik Bebek Sütü'ne başladık. Mecbur kalmasam ona da başlamazdım ama bebeğin gelişiminde sıkıntı olur diye bebek sütüne başladım. Ama artık 15 aylık olduğu için onu da içmiyor, yüzde 100 doğal besleniyor!
Oysa anne olmadan önce de sonrasında da ve hala daha mamalara karşıyım. Diyeceksiniz ki hiç sütü gelmeyen anneler ne yapsın? Onlar tabii ki mama verecek, onlara diyecek sözüm yok. Ama çevremde çok örneğini görüyorum. Bebeği rahat beslesin, bebek daha çok ve hızlı kilo alsın diye mama veren anneler çok. İşte sözüm onlara!
Biberon mamalarının yanı sıra bir de gece yatmadan önce ya da gündüz verilen kaşık mamaları var. İşte onlara en başından beri karşıyım. Bebeğe kendi ellerinle yulaf unu ve suyla pişirdiğin, içine yoğurt, kefir ve meyve koyduğun taptaze ve güvenli ek gıdalar varken niye hazır kaşık maması hiç anlamam! Bu tarifi çeşitlendirmek de mümkün hatta!
Daha dün Milupa'nın kaşık mamasının içinde GDO'lu bir ürün tespit edildiği ortaya çıktı. Şimdilik günah keçisi belki Milupa ama zaten piyasadaki her hazır bebek maması, bisküvisinin içinde katkı maddeleri, GDO'lu ürünler olduğunu bilmeyen kalmadı. E öyleyse neden hazır gıdalara yönelmekte bu kadar ısrarcıyız? Kanser vakaları çevremizi bu kadar sarmış, ilaç firmaları dünyayı kuşatmışken bu ısrar niye?
Sizi bilmiyorum ama ben Leyla'yı hazır gıda olmaksızın beslemeye devam edeceğim gücümün yettiği yere kadar. Leyla ile onca seyahate çıktık, yoğurdunu yapıp çorbasını pişirmeye devam ettim. Naçizane tavsiyem siz de çocuğunuzu doğal besleyin, her gıdasını evinizde kendiniz hazırlayın. Sonra kafanız 'acaba benim çocuğum da katkılı gıda yedi mi' gibi sorularla bulanmasın.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder